By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Elassona PressElassona PressElassona Press
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
      • Α’ Τοπικό
      • Β’ Τοπικό
      • Γ’ Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Reading: Έναν χρόνο χωρίς θανατηφόρο τροχαίο συμπλήρωσε το Ελσίνκι
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Elassona PressElassona Press
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Have an existing account? Sign In
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Elassona Press > Blog > Επικαιρότητα > Διεθνή > Έναν χρόνο χωρίς θανατηφόρο τροχαίο συμπλήρωσε το Ελσίνκι
ΑρχικήΔιεθνήΕπικαιρότητα

Έναν χρόνο χωρίς θανατηφόρο τροχαίο συμπλήρωσε το Ελσίνκι

elassonapr
Last updated: 2 Αυγούστου 2025 20:03
elassonapr
2 μήνες ago
Share
SHARE

Σε μια περίοδο που οι θάνατοι από τροχαία μειώνονται μεν στην ΕΕ – κατά 3% το 2024 – αλλά εξακολουθούν να προκαλούν καθημερινές τραγωδίες σε μητροπολιτικές περιοχές, το Ελσίνκι καταγράφει έναν μοναδικό άθλο: κανένας θάνατος από τροχαίο σε ολόκληρο το έτος.

Σύμφωνα με το Politico, το 2023 σημειώθηκαν 7.807 θάνατοι από τροχαία στις πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το Βερολίνο να καταγράφει 55 νεκρούς και τις Βρυξέλλες εννέα μέσα στον τελευταίο χρόνο. Σημειώνεται ότι σήμερα Σάββατο, η ΕΛ.ΑΣ έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία μόνο για τον Ιούλιο, για ολόκληρη την Αττική. Συνολικά σημειώθηκαν 531 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, με 11 νεκρούς.

Παρότι το Ελσίνκι είναι μια από τις μικρότερες πρωτεύουσες της ΕΕ, με περίπου 690.000 κατοίκους, ολόκληρη η μητροπολιτική του περιοχή φιλοξενεί περίπου 1,5 εκατομμύριο ανθρώπους που κινούνται καθημερινά με κάθε μέσο μεταφοράς.

Σύμφωνα με τον Ρόνι Ουτριάνεν, μηχανικό κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Αστικού Περιβάλλοντος της πόλης, η επιτυχία αυτή οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, με κυρίαρχο όμως «τα όρια ταχύτητας». Επικαλούμενες δεδομένα που δείχνουν ότι ο κίνδυνος θανάτου πεζού μειώνεται στο μισό όταν η ταχύτητα πρόσκρουσης ενός αυτοκινήτου μειώνεται από τα 40 στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, οι δημοτικές Αρχές επέβαλαν το χαμηλότερο όριο στις περισσότερες κατοικημένες περιοχές και στο κέντρο της πόλης ήδη από το 2021.

Τα νέα όρια επιβλήθηκαν με την εγκατάσταση 70 νέων καμερών ταχύτητας και μια στρατηγική αστυνόμευσης βασισμένη στην εθνική πολιτική «Vision Zero», που στοχεύει σε μηδενικούς τραυματισμούς και θανάτους από τροχαία. Σύμφωνα με στοιχεία της Liikenneturva, του εθνικού φορέα οδικής ασφάλειας της Φινλανδίας, οι θάνατοι από τροχαία στο Ελσίνκι παρουσιάζουν σταθερή μείωση από τότε.

Οι Αρχές στο Ελσίνκι προσπαθούν τα τελευταία πέντε χρόνια να επαναλάβουν το «θαύμα» που πέτυχαν για πρώτη φορά το 2019, όταν δεν σημειώθηκε κανένας θάνατος πεζού ή ποδηλάτη από τροχαίο με αυτοκίνητο.

Ο Ουτριάνεν τόνισε ότι η επιτυχία της αποστολής βασίζεται σε στρατηγικές αστικής ανάπτυξης μακράς πνοής, βασισμένες σε δεδομένα, οι οποίες έχουν μεταμορφώσει την πρωτεύουσα που κάποτε ήταν προσανατολισμένη στα αυτοκίνητα. Όπως λέει, σε πολλά σημεία της πόλης, οι δρόμοι έχουν στενέψει και έχουν φυτευτεί δέντρα με στόχο να προκαλούν ένα ελαφρύ αίσθημα «δυσφορίας» στους οδηγούς, με τη λογική ότι ένα πιο σύνθετο αστικό τοπίο τους αναγκάζει να κινούνται πιο προσεκτικά σε κατοικημένες περιοχές.

Παράλληλα, το Ελσίνκι έχει επενδύσει σε νέες υποδομές για πεζούς και ποδηλάτες, συμπεριλαμβανομένου ενός εκτεταμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων που ξεπερνά τα 1.500 χιλιόμετρα. Επιπλέον, έχει ενισχύσει το δίκτυο των δημόσιων συγκοινωνιών με με οχήματα χωρίς εκπομπές άνθρακα  ενώ έλαβε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη δημιουργία νέας γραμμής τραμ.

Ο Ουτριάνεν δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις συνέβαλαν στη «μείωση της χρήσης αυτοκινήτων και, κατά συνέπεια, του αριθμού των σοβαρών ατυχημάτων». Οι στατιστικές δείχνουν ότι μεταξύ 2003 και 2023, ο αριθμός των τραυματισμών από τροχαία στην πόλη μειώθηκε από 727 σε μόλις 14.

Η επιτυχία της πόλης δεν περνά απαρατήρητη στις Βρυξέλλες, όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιέζει για τη μείωση των θανάτων από τροχαία. Νωρίτερα φέτος, ο Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε ότι τα περισσότερα κράτη-μέλη δεν βρίσκονται σε τροχιά για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ, που τέθηκε το 2018, για μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50% έως το 2030.

ΦΩΤΟ: Travel.gr

ΠΗΓΗ

You Might Also Like

Ο Όλυμπος στο επίκεντρο της διεθνούς σκηνής

Σοκ στον Πύργο: 19χρονος μαχαίρωσε μαθητή της Α’ Λυκείου μέσα σε σχολείο

Λάρισα: Γιορτάστηκε η 11η Πανελλήνια & Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

«Market Place»: Έναρξη εγγραφής επιχειρήσεων που θέλουν να προσφέρουν εκπτώσεις και προσφορές μέσω «Youth Pass»

“Σκανδαλώδεις αποκλεισμούς πληγέντων αγροτών” καταγγέλλει ο Κόκκαλης

TAGGED:Επικαιρότιτα
Share This Article
Facebook Email Print
Previous Article Υπόθεση εκδικητικής πορνογραφίας ερευνάται στην Πάτρα
Next Article Ιράν: “Λουκέτο” στις δημόσιες τουαλέτες για την αντιμετώπιση της κρίσης νερού

Find Us on Socials

© 2024 ElassonaPress
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?