By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Elassona PressElassona PressElassona Press
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
      • Α’ Τοπικό
      • Β’ Τοπικό
      • Γ’ Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Reading: Γιατί ξοδέψαμε περισσότερα φέτος στο καλάθι του σούπερ μάρκετ
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Elassona PressElassona Press
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Have an existing account? Sign In
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Elassona Press > Blog > Επικαιρότητα > Ελλάδα > Γιατί ξοδέψαμε περισσότερα φέτος στο καλάθι του σούπερ μάρκετ
ΑρχικήΕλλάδαΕπικαιρότηταΟικονομία

Γιατί ξοδέψαμε περισσότερα φέτος στο καλάθι του σούπερ μάρκετ

elassonapr
Last updated: 12 Ιουλίου 2025 20:40
elassonapr
3 εβδομάδες ago
Share
SHARE

Ανοδικά κινούνται όχι μόνο οι πωλήσεις σε αξία αλλά και η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ τους πέντε πρώτους μήνες του 2025, την ίδια στιγμή που οι τιμές ανά τεμάχιο εμφανίζονται αυξημένες μόνο στην κατηγορία των τροφίμων.

Συνολικά την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025 οι Έλληνες καταναλωτές δαπάνησαν 5,4 δισ. ευρώ σύμφωνα με την εταιρεία Circana, έναντι 5 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ο συνολικός όγκος των πωλήσεων ήταν αυξημένος κατά 4,1%.

Mάλιστα, όλοι οι μήνες από την αρχή του έτους έως και τον Μάιο, κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι ως προς την κατανάλωση. Τον Ιανουάριο ο όγκος των πωλήσεων στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά ήταν αυξημένος κατά 5,6%, δεύτερος καλύτερος μήνας στο πεντάμηνο ήταν ο Απρίλιος με +4,4% και ακολούθησε ο Μάιος με +4,3%.

Την ίδια περίοδο οι τιμές ανά τεμάχιο αυξήθηκαν κατά 1,7% λόγω των αυξήσεων στα τρόφιμα (+2,7%) ενώ στις άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες – είδη προσωπικής υγιεινής και προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού – μειώθηκαν κατά 1,9% και 1,2% αντίστοιχα.

Στροφή στην κατανάλωση στο σπίτι και τις «εύκολες» λύσεις

Όλες οι κατηγορίες προϊόντων καταγράφουν αύξηση τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων, ενδιαφέρον έχει ωστόσο πώς γεμίζει το «καλάθι» των καταναλωτών.

Τα στοιχεία της Circana, αποτυπώνουν ουσιαστικά τις νέες αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων, όπως διαμορφώνονται σήμερα, μετά την περίοδο των έντονων πληθωριστικών πιέσεων που προηγήθηκε αλλά και στο πλαίσιο των νέων αναγκών της καθημερινότητας τους.

Έτσι, τη μεγαλύτερη άνοδο σε όγκο πωλήσεων (8,9%) εμφανίζουν τα κατεψυγμένα τρόφιμα, μία κατηγορία που συνδέεται με τη διαρκώς αυξανόμενη τάση των καταναλωτών να στέφονται προς τα προϊόντα που τους παρέχουν ευκολία και γρήγορες λύσεις. Σε αξία οι πωλήσεις των κατεψυγμένων αυξήθηκαν επίσης κατά 8,9% καθώς η τιμή ανά τεμάχιο παρέμεινε αμετάβλητη σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ενισχυμένος κατά 6,5% ήταν ο όγκος των πωλήσεων στα γαλακτοκομικά με την τιμή ανά τεμάχιο αυξημένη κατά 1,1%.

Κι αν τα γαλακτοκομικά αποτελούν προϊόντα βασικής ανάγκης, επομένως απαραίτητα για τα νοικοκυριά, δεν ισχύει το ίδιο με άλλες κατηγορίες τροφίμων οι οποίες δεν καλύπτουν ουσιαστικά ανάγκες διαβίωσης. Και παρότι καταγράφουν σημαντική αύξηση στις τιμές σε σχέση με πέρσι, συνεχίζουν να έχουν αυξημένη κατανάλωση.

Συγκεκριμένα, η τιμή ανά τεμάχιο στα σνακ είναι αυξημένη κατά 8%, ωστόσο ο όγκος των πωλήσεων συνεχίζει να είναι ενισχυμένος κατά 2,3%. Αντίστοιχα και στα αλκοολούχα ποτά η κατανάλωση ενισχύεται κατά 3,1% παρότι η τιμή ανά τεμάχιο είναι ακριβότερη κατά 5,7%. Παρόμοια η εικόνα και στα αναψυκτικά, όπου ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3,8% ενώ η τιμή κατά 3,4%.

Οι παραπάνω αποτελούν κατηγορίες προϊόντων που συνδέονται με τη στροφή των Ελλήνων προς την κατανάλωση στο σπίτι, αντί για τις δαπάνες που συνήθως έκαναν σε καταστήματα εστίασης.

Συνεχίζει ανοδικά η ιδιωτική ετικέτα

Ανοδικά συνεχίζουν και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που «τρέχουν» με ρυθμό 6,7% όταν τα επώνυμα αναπτύσσονται με 5,5%. Το συνολικό μερίδιο των PL διαμορφώνεται στο 27,2%. Στα προϊόντα για τη φροντίδα σπιτιού φτάνει το 27,6% έναντι 26,8% το 5μηνο του 2024, στα τρόφιμα στο 27,5% έναντι 27,4% πέρσι και στα είδη προσωπικής φροντίδας στο 21,2%, στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

ΠΗΓΗ

You Might Also Like

Δίκη Κυριακής Γρίβα: Σε διάσταση επιστημονικών απόψεων οι δύο ψυχίατροι

Λιακούλη: «Απεντάσσονται από το Ταμείο Ανάκαμψης κομβικά έργα για τη δικαιοσύνη»

Δένδιας: Προχωράμε στη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων που έχει γίνει στο νέο ελληνικό κράτος

Λιακούλη: «Οι συνεχιζόμενες απρέπειες μεταξύ πολιτικών, καταβαραθρώνουν συνολικά το πολιτικό σύστημα»

Στο 1,5 δισ. ευρώ το πακέτο της ΔΕΘ

TAGGED:ΕλλάδαΕπικαιρότιτα
Share This Article
Facebook Email Print
Previous Article Υπ. Εργασίας: Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 18 Ιουλίου
Next Article Έτοιμοι για «απόβαση» με τρακτέρ και διανυκτέρευση στη Λάρισα οι αγρότες

Find Us on Socials

© 2024 ElassonaPress
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?