By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Elassona PressElassona PressElassona Press
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
      • Α’ Τοπικό
      • Β’ Τοπικό
      • Γ’ Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Reading: ΙΕΛΚΑ: Μειωμένες οι τιμές στα σούπερ μάρκετ τον Δεκέμβριο
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Elassona PressElassona Press
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Have an existing account? Sign In
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Elassona Press > Blog > Επικαιρότητα > Ελλάδα > ΙΕΛΚΑ: Μειωμένες οι τιμές στα σούπερ μάρκετ τον Δεκέμβριο
ΑρχικήΕλλάδαΕπικαιρότηταΟικονομία

ΙΕΛΚΑ: Μειωμένες οι τιμές στα σούπερ μάρκετ τον Δεκέμβριο

elassonapr
Last updated: 8 Ιανουαρίου 2025 22:13
elassonapr
5 μήνες ago
Share
SHARE

– Σταθεροποίηση των τιμών στο δωδεκάμηνο 2024

Μειωμένες κατά μέσο όρο 0,94% εμφανίζονται οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Δεκέμβριο 2024 σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2023, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.

Η ίδια έρευνα καταδεικνύει πλήρη σταθεροποίηση των τιμών στο 12μηνο 2024, με οριακή αύξηση, κατά μέσο όρο +0,04% σε σχέση με το 12μηνο 2023.

Αναλυτικότερα, στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ σχετικά με τις πληθωριστικές τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, εξετάστηκε η πορεία των τιμών ανάμεσα στον Δεκέμβριο 2024 και τον Δεκέμβριο 2023. Όπως προέκυψε, ο αποπληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι της τάξης του -0,94% τον Δεκέμβριο 2024.

Η μεταβολή του Δεκεμβρίου οφείλεται, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, στις μειώσεις τόσο κατηγοριών μη τροφίμων, όσο και κατηγοριών τροφίμων, με μόνο πολύ συγκεκριμένες κατηγορίες να παρουσιάζουν αύξηση λόγω συγκυριακών συνθηκών, όπως κατηγορίες που σχετίζονται με το κακάο και τον καφέ και συγκεκριμένα νωπά είδη λόγω των κλιματικών συνθηκών.

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες: απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-10,52%), τροφές και είδη για κατοικίδια (-7,8%), χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-5,42%), βρεφικές και παιδικές τροφές (-4,74%), κατεψυγμένα είδη (-3,1%). Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες: μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη (+4,5%), φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (+4,44%), ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη (+4,03%), αλκοολούχα ποτά (+3,42%), νερά, αναψυκτικά, χυμοί (+2,59%). Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι διεθνείς τιμές του κακάο και του καφέ, σίγουρα επηρεάζουν τις κατηγορίες των γλυκών και των ροφημάτων, αλλά και την κατηγορία με τα είδη πρωϊνού, που περιλαμβάνει και πολλά είδη με σοκολάτα.

Σε σχέση με τις αυξήσεις στα ψάρια, λόγω της παρατεταμένης ζέστης, δεν υπήρχαν αρκετά ψάρια προς αλίευση, με αποτέλεσμα ελλείψεις στην αγορά και την αύξηση της τιμής τους, ενώ και οι ιχθυοκαλλιέργειες οριακά επαρκούν για την κάλυψη της ζήτησης. Σε σχέση με τα αλκοολούχα ποτά η μειωμένη παραγωγή σταφυλιών 2023 οδηγεί σε αύξηση στο 2024, καθώς τα προϊόντα ωρίμανσης μπαίνουν στην αγορά. Σημειώνεται ότι από τις 23 κατηγορίες που εξετάζονται στο πλαίσιο της έρευνας, οι 14 κατέγραψαν μείωση και οι 9 αύξηση.

Υπάρχει επίσης πλήρης σταθεροποίηση των τιμών το 12μηνο 2024, κατά μέσο όσο +0,04% σε σχέση με το 12μηνο 2023. Επίσης από τους 12 μήνες, στους 7 μήνες οι τιμές ήταν μεσοσταθμικά μειωμένες και τους 5 μήνες αυξημένες. Συνολικά καταγράφεται μία αποκλιμάκωση στις τιμές σχεδόν στο σύνολο των κατηγοριών που εξετάζονται στην έρευνα. συγκεκριμένα οι 12 από τις 23 κατηγορίες παρουσίασαν μεσοσταθμικά αύξηση το 2024 και οι 11 μείωση.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού, στα χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής, στα αυγά και βούτυρα, στα τυροκομικά και στις παιδικές βρεφικές τροφές. Αντίθετα αυξήσεις καταγράφηκαν σε φρέσκα ψάρια και θαλασσινά, σε μπισκότα και σοκολάτες, σε νερά, αναψυκτικά και χυμούς, και στα αλκοολούχα ποτά.

Οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η τάση συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ είναι:

– Σταδιακή αποκλιμάκωση πληθωρισμού. Οι τιμές παρουσιάζουν συγκράτηση τους τελευταίους μήνες στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής/τεχνολογικής ετοιμότητας τους και της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

– Η πορεία των τιμών των πρώτων υλών τους προηγούμενους μήνες στις διεθνείς αγορές και η ομαλοποίηση της αγοράς. Οι διεθνείς δείκτες πρώτων υλών τροφίμων (π.χ. FAO Food Price Index) καταγράφουν μείωση τους πρώτους μήνες του 2024 στις περισσότερες περιπτώσεις. Σε περιπτώσεις όπως ο καφές και το κακάο όμως, η επίδραση είναι αντίστροφη.

– Κυβερνητικές θεσμικές παρεμβάσεις. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ λειτουργούν σε αυστηρό θεσμικό πλαίσιο (π.χ. Απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση ανατιμήσεων 6969/2024). Παράλληλα τον Οκτώβριο ξεκίνησε η εφαρμογή της εθελοντικής πρωτοβουλίας για μειώσεις τιμών σε συγκεκριμένα προϊόντα.

– Προσφορές και εκπτώσεις. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων.

– Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων. Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.

– Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου, ενώ την τελευταία διετία καταγράφουν αύξηση.

ΠΗΓΗα ΑΠΕ-ΜΠΕ

You Might Also Like

Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος: «Όχι βενζίνη αν δεν φοράς κράνος»

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 41χρονος για ενδοοικογενειακή βία και βιασμό της συζύγου του

Με τις γνωστές απουσίες ο Λεβαδειακός

Πένθος για τον Δήμαρχο Λαρισαίων Θανάση Μαμάκο

Ολυμπιακοί Αγώνες: Εκτός τελικού στο σκητ Μίτας και Χαλκιαδάκης

TAGGED:ΕλλάδαΕπικαιρότιτα
Share This Article
Facebook Email Print
Previous Article Προμήθειες: Καταργούν οι τράπεζες τις χρεώσεις για τις άμεσες μεταφορές χρημάτων
Next Article ΥΠΕΘΟ: «Στοίχημα» για δηλώσεις εισοδήματος χωρίς παράταση

Find Us on Socials

© 2024 ElassonaPress
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?