By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Elassona PressElassona PressElassona Press
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
      • Α’ Τοπικό
      • Β’ Τοπικό
      • Γ’ Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Reading: Καύσιμα: Αύξηση «φωτιά» 0,12 ευρώ/λίτρο στην τιμή του ντίζελ κίνησης από «πράσινο» τέλος
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Elassona PressElassona Press
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Have an existing account? Sign In
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Elassona Press > Blog > Επικαιρότητα > Ελλάδα > Καύσιμα: Αύξηση «φωτιά» 0,12 ευρώ/λίτρο στην τιμή του ντίζελ κίνησης από «πράσινο» τέλος
ΑρχικήΕλλάδαΕπικαιρότηταΟικονομία

Καύσιμα: Αύξηση «φωτιά» 0,12 ευρώ/λίτρο στην τιμή του ντίζελ κίνησης από «πράσινο» τέλος

elassonapr
Last updated: 4 Ιουλίου 2025 10:05
elassonapr
3 εβδομάδες ago
Share
SHARE

Νέα επιβάρυνση στα καύσιμα μέσα από το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών II (ΣΕΔΕ II) έρχεται, όπως έκανε γνωστό ο Γιάννης Αληγιζάκης, πρόεδρος και CEO της ελίν και πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος.

Ο Γιάννης Αληγιζάκης μιλώντας στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της ελίν δεν έκρυψε τους προβληματισμούς τους για τα καύσιμα και τον κλάδο εμπορίας και λιανικής το 2025.

Η επιβάρυνση για τους ρύπους στα καύσιμα

Αναφέρθηκε στην απόφασή της Ε.Ε. για το ΣΕΔΕ II (Συστήματα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών). Η απόφαση «αφορά την επίτευξη των στόχων μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα και επιβαρύνει από την 1η Ιανουαρίου του 2027, το κόστος όλων των ορυκτών καυσίμων που αφορούν οδικές μεταφορές, θέρμανση και μικρές – μεσαίες βιομηχανίες, με ένα ποσό περίπου 45 ευρώ ανά κυβικό, το οποίο αποτελεί την σημερινή εκτίμηση της τιμής των δικαιωμάτων εκπομπών», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Αληγιζάκης.

Πρόσθεσε, δε, πως από τη μία πλευρά η Ε.Ε. δείχνει να αποφασίζει σωστά καθώς έτσι περιορίζεται η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων ωστόσο από την άλλη μεριά «αυτό σημαίνει ότι τα καύσιμα στην Ελλάδα που είναι ήδη επιβαρυμένα με τους υψηλότερους φόρους στην Ε.Ε. και δασμούς που αποτελούν το 60% της αξίας, θα επιβαρυνθούν με ένα ακόμα υψηλό ποσό που θα επιβαρύνει τον έλληνα καταναλωτή, αλλά θα μειώσει και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας».

Ο κ. Αληγιζάκης σημείωσε ότι η επιβάρυνση στην τιμή του ντίζελ κίνησης θα είναι 120 ευρώ ανά κυβικό από την 1η Ιανουαρίου του 2027, ήτοι 0,12 ευρώ/λίτρο.

Και εξέφρασε τον προβληματισμό του: «Διότι πρέπει να προβληματισθούμε, εάν με μια αύξηση 120 ευρώ στο DK από 1-1-2027, θα επηρεασθούν και πόσο οι ελληνικές εξαγωγές και εάν και με ποιο τρόπο ο Έλληνας καταναλωτής που θα επιβαρυνθεί συνολικά, με βάσει τις σημερινές του αγορές, κατά 800 εκατομμύρια ετησίως, θα μπορεί να ανταπεξέλθει;»

Στα 50 εκατ. ευρώ η επιβάρυνση για τις εταιρείες εμπορίας

Ο επικεφαλής της ελίν και του ΣΕΕΠΕ τόνισε και το κόστος που θα επωμιστεί ο κλάδος από τα πρόστιμα για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου: «Σε αυτό πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι με βάση τους στόχους που έχει αναλάβει η ελληνική Πολιτεία μέσω του ΕΣΕΚ για την μείωση του αερίου του θερμοκηπίου, με μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων, οι εταιρείες εμπορίας θα κληθούν να πληρώνουν πρόστιμο συνολικού ύψους για τον κλάδο της τάξης των 50 εκατομμυρίων ετησίως, διότι είναι ανέφικτο να προχωρήσουν σε ενέργειες που θα μειώσουν την κατανάλωση μιας αγοράς που ούτως η αλλιώς, θα μειώνεται στα επόμενα χρόνια».

«Άδικη η Πολιτεία»

Ο Γιάννης Αληγιζάκης, απευθυνόμενος στους μετόχους, χαρακτήρισε «άδικη» την Πολιτεία απέναντι στον κλάδο των εταιρειών εμπορίας.

«Μας αντιμετωπίζουν ως ‘’μεσάζοντες’’ και ‘’χονδρεμπόρους’’, ενώ μας χρεώνουν και κερδοσκοπία», είπε ούτε λίγο ούτε πολύ ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ αναφερόμενος στο πλαφόν αλλά και την παραβατικότητα στα καύσιμα: «Χρειάστηκε πάνω από 20 χρόνια, για να ψηφισθεί ένας νόμος που πραγματικά ακουμπά στο πραγματικό πρόβλημα της ελληνικής αγοράς καυσίμων και το αντιμετωπίζει με ποινές, που εφόσον επιβληθούν, στο σύνολό του θα περιορίσει μια μεγάλη στρέβλωση, η οποία σήμερα δεν επιτρέπει σε καμία ‘’υγιή’’ εταιρεία να επενδύσει, να αναπτυχθεί και να δημιουργήσει ευημερία για το κοινωνικό σύνολο και για την ίδια», είπε και άφησε αιχμές για τη μη συνεργασία υπουργείων με τον κλάδο: «Και σήμερα, τις όποιες ‘’παιδικές ασθένειες’’ που πάντα υπάρχουν σε έναν νόμο, κάποια Υπουργεία αρνούνται και να τις επισημάνουμε και να τις βελτιώσουμε μαζί.

Διότι ‘’ασθένειες’’ εξακολουθούν να υπάρχουν στο νόμο περί παραβατικότητας. Αλλά δεν είναι μόνο η άρνηση συνεργασίας στις όποιες υπάρχει. Είναι μια Πολιτεία άδικη και είναι απέναντι στον Κλάδο.  Απέναντι και όχι μαζί, όπως λογικά θα έπρεπε», καυτηρίασε ο Γιάννης Αληγιζάκης.

Η συνεισφορά του κλάδου

Ο επικεφαλής της ελίν και του ΣΕΕΠΕ τόνισε τη σημασία του ρόλου που έχει ο κλάδος στην ελληνική οικονομία: «Ένας Κλάδος καθοριστικός για την Εθνική Οικονομία, διότι τυχόν αδυναμία των εταιριών να εκπληρώσουν τον στόχο, παραλύει όλη την οικονομία.  Απλά να σκεφθούμε ότι αεροπλάνα, πλοία, αυτοκίνητα, βιομηχανίες, τίθενται εκτός λειτουργίας», σημείωσε κι εξήγησε: «Μια συνθήκη που για να πραγματοποιηθεί, απαιτούνται τεράστιες επενδύσεις σε αποθηκευτικούς χώρους, σε μεταφορικά μέσα, σε υποδομές που θα διασφαλίσουν την ασφάλεια και την ταχύτητα της μεταφοράς προϊόντων που είναι εξαιρετικά επικίνδυνα και ρυπογόνα».

Ο ίδιος συνέχισε: «Ο κλάδος απασχολεί άμεσα, ή έμμεσα, πάνω από 100.000 εργαζομένους και προσφέρει 5-6 δισ. δασμούς τον χρόνο, δασμούς στην ελληνική οικονομία, με αποτέλεσμα να αποτελεί τον σημαντικότερο, αλλά και ασφαλέστερο φοροεισπρακτικό μηχανισμό της χώρας, αφού οι δασμοί αυτοί προπληρώνονται, κάτι που δεν ισχύει για κανέναν άλλο κλάδο της οικονομίας»

ΠΗΓΗ

You Might Also Like

«Διάλογοι Ψυχής και Νου» από το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Τυρνάβου

Ε. Λιακούλη: «Τεράστια τα προβλήματα από την έλλειψη εργατών γης στη Θεσσαλία»

Με νίκες ξεκίνησαν Διογένης, Μυραϊκός, Αρμένιο και Γλαύκη στον 2ο Όμιλο της Γ’ ΕΠΣΛ

Ένοπλες Δυνάμεις: Έκτακτες κρίσεις ζήτησε ο Ν. Δένδιας από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ

Κόκκαλης: Η αισχροκέρδεια και η ακρίβεια δεν πολεμιούνται με πρόστιμα – Αυτές είναι οι προτάσεις μας

TAGGED:ΕλλάδαΕπικαιρότιτα
Share This Article
Facebook Email Print
Previous Article ΟΠΕΚΕΠΕ: Με κωδικό την «επιστροφή των κλεμμένων»
Next Article Στην ΑΕΛ ο Αργεντίνος ποδοσφαιριστής Λεάντρο Γκαράτε

Find Us on Socials

© 2024 ElassonaPress
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?