By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Elassona PressElassona PressElassona Press
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
      • Α’ Τοπικό
      • Β’ Τοπικό
      • Γ’ Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Reading: Κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως παραμένει η Ελλάδα
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Elassona PressElassona Press
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Have an existing account? Sign In
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Elassona Press > Blog > Επικαιρότητα > Ελλάδα > Κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως παραμένει η Ελλάδα
ΑρχικήΕλλάδαΕπικαιρότητα

Κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως παραμένει η Ελλάδα

elassonapr
Last updated: 2 Αυγούστου 2025 19:30
elassonapr
2 μήνες ago
Share
SHARE

Η Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο με 5.691 πλοία, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια, καθώς και στην ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και της παγκόσμιας κοινότητας.

Συνολικά, όπως σημειώνεται στην ετήσια έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) για την περίοδο 2024-2025, ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 20% του παγκοσμίου και το 61% του στόλου της Ε.Ε. Μάλιστα έχει παρουσιάσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, αυξάνοντας τη χωρητικότητά του κατά περισσότερο από 42% από το 2015 μέχρι σήμερα, με την ελληνική ναυτιλία να αποτελεί σημαντικό μοχλό ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου. Οπως σημείωσε η πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού, «η χρονιά που πέρασε αποτέλεσε ακόμη μια περίοδο – εφαλτήριο πολλαπλών προκλήσεων για την παγκόσμια ναυτιλία. Στο ασταθές οικονομικά, περιβαλλοντικά και γεωπολιτικά τοπίο, με τις αλλεπάλληλες εντάσεις στις θαλάσσιες οδούς και με τις συνεχιζόμενες απειλές καταστρατήγησης της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας, η ναυτιλία των Ελλήνων τίμησε την ευθύνη της ως ηγέτιδα».

Σε εθνικό επίπεδο η ελληνική ναυτιλία παραμένει πυλώνας της οικονομίας, όντας ο πιο εξωστρεφής τομέας, με συνολική οικονομική επίδραση που κυμαίνεται μεταξύ 7%-8% του ΑΕΠ της χώρας κάθε χρόνο. Οι εισροές στην ελληνική οικονομία έχουν ξεπεράσει τα 150 δισ. ευρώ την τελευταία δεκαετία, τονίζει η ΕΕΕ. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της McKinsey and Company, οι Ελληνες εφοπλιστές επανεπενδύουν ναυτιλιακά κεφάλαια και σε άλλους τομείς (όπως ακίνητα, ενέργεια, τουρισμό) τα οποία ανέρχονται σε 1,4-1,5 δισ. δολ. ετησίως. Η ναυτιλία διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην απασχόληση, καθώς περίπου το 10% της συνολικής μισθοδοσίας στον ιδιωτικό τομέα της χώρας σχετίζεται με τον κλάδο, ο οποίος προσφέρει σχεδόν 160.000 θέσεις εργασίας (άμεσα και έμμεσα) στην Ελλάδα.

Την τελευταία δεκαετία έχει αυξήσει τη χωρητικότητά του πάνω από 42%.

Η ναυτιλία, αν και είναι ένας από τους τομείς με τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην απεξάρτηση από τον άνθρακα, ωστόσο έχει επιδείξει εντυπωσιακά αποτελέσματα στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Εχει κατορθώσει να βελτιώσει την ενεργειακή της απόδοση και να παραμείνει ο πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς, χάρη στις τεράστιες επενδύσεις σε νέα πλοία και σε μετασκευές που ενσωματώνουν πράσινες καινοτομίες. Οι Ελληνες πλοιοκτήτες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτών των εξελίξεων, αυξάνοντας συνεχώς τις παραγγελίες τους για νέα πλοία – με τη χωρητικότητα να φτάνει τα 56,2 εκατ. dwt έναντι 14,4 εκατ. dwt το 2021, όπως σημειώνει η ΕΕΕ. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών ο αριθμός των νέων πλοίων που έχουν παραγγείλει οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από πέντε φορές. Η ελληνική ναυτιλία μάλιστα ηγείται στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. O ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, ο μεγαλύτερος στόλος εφοδιασμένος με συστήματα καθαρισμού καυσαερίου SΟx scrubbers, ενώ καταγράφει τα υψηλότερα ποσοστά χρήσης προηγμένου περιβαλλοντικού εξοπλισμού σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Πάντως, η ΕΕΕ τονίζει, μεταξύ άλλων, την ανάγκη για μια ολοκληρωμένη ναυτιλιακή στρατηγική της στην Ε.Ε., καθώς η ναυτιλία, όπως επισημάνθηκε και στην έκθεση Ντράγκι, παίζει κρίσιμο ρόλο στην ανταγωνιστικότητα της περιοχής. Σ’ αυτό το πλαίσιο σημειώνει πως βασική αρχή σε κάθε μελλοντική πολιτική της Ε.Ε. οφείλει να είναι ότι η απανθρακοποίηση πρέπει πάντα να συνυπάρχει με την ανταγωνιστικότητα, όχι να την υπονομεύει. Παράλληλα, όπως προσθέτει η ΕΕΕ, η ναυτιλία της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα πρέπει να εξασφαλίσει πρόσβαση σε μια αυξανόμενη ροή χρηματοδότησης με ανταγωνιστικούς όρους, σημειώνοντας πως για πολλές επιχειρήσεις η πρόσβαση στη χρηματοδότηση παραμένει δομική πρόκληση, καθώς οι ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν μειώσει δραστικά τα δανειακά τους χαρτοφυλάκια προς τη ναυτιλία τα τελευταία 15 χρόνια.

ΠΗΓΗ

You Might Also Like

Γουργιώτης: Φέρνουμε την αλλαγή στο Επιμελητήριο, στεκόμαστε δίπλα στον καθένα ξεχωριστά

Κοινό ανακοινωθέν Ελλάδας – Κύπρου: Λύση του Κυπριακού στη βάση των ψηφισμάτων του ΟΗΕ

Τέμπη: Επτά γενικοί γραμματείς στο στόχαστρο του ανακριτή

Καρυστιανού: Δέχθηκα απειλή γιατί κατηγόρησα τον Μητσοτάκη για εσχάτη προδοσία

Χωρίς Τσοκάνη και Σούντγκρεν στην OPAP Arena ο Βόλος

TAGGED:ΕλλάδαΕπικαιρότιτα
Share This Article
Facebook Email Print
Previous Article Πιο φθηνό τo ρεύμα τον Αύγουστο
Next Article Τέλος οι φορολογικές δηλώσεις: Η εφορία θα τις υποβάλλει μόνη της από το 2027

Find Us on Socials

© 2024 ElassonaPress
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?