By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Elassona PressElassona PressElassona Press
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
      • Α’ Τοπικό
      • Β’ Τοπικό
      • Γ’ Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Reading: Λιανεμπόριο τροφίμων: Ποια προϊόντα «οδηγούν» την αύξηση 7,9% στον τζίρο
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Elassona PressElassona Press
Emissão
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Have an existing account? Sign In
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Elassona Press > Blog > Επικαιρότητα > Ελλάδα > Λιανεμπόριο τροφίμων: Ποια προϊόντα «οδηγούν» την αύξηση 7,9% στον τζίρο
ΑρχικήΕλλάδαΕπικαιρότηταΟικονομία

Λιανεμπόριο τροφίμων: Ποια προϊόντα «οδηγούν» την αύξηση 7,9% στον τζίρο

elassonapr
Last updated: 17 Ιουλίου 2025 18:34
elassonapr
4 μήνες ago
Share
SHARE

Αυξημένος κατά 7,9% είναι ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με την NielsenIQ (στοιχεία YTD έως 29 Ιουνίου 2025).

Καθοριστικά για αυτή την αύξηση είναι τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα που αποτελούν το 70% των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και αναπτύσσονται κατά 6,5%. Αποδομώντας αυτή την θετική τάση σε εξέλιξη όγκων πωλήσεων και μέσης τιμής, είναι εμφανές ότι η ζήτηση είναι αυτή που οδηγεί την ανάπτυξη των FMCGs (5,4%), καθώς η μέση τιμή καλαθιού αυξήθηκε το πρώτο εξάμηνο του έτους πιο μετριοπαθώς, κατά 1,1%.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι μόνο στις υπερ-κατηγορίες των τυποποιημένων τροφίμων & ποτών υπάρχει ανάπτυξη της μέσης τιμής τους (+2,4%), ενώ στις υπερ-κατηγορίες των μη τροφίμων έχουμε πλέον αποπληθωριστικές τάσεις, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, με τα Προϊόντα Φροντίδας του Σπιτιού να έχουν μειώσει τη μέση τιμή τους κατά -3,2%, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς κατά -2,6%.

Σύμφωνα με την NielsenIQ «Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες και έχοντας πλέον διανύσει το πρώτο μισό της χρονιάς, είναι εμφανές ότι οι κυβερνητικές ρυθμίσεις μέσω του κώδικα δεοντολογίας έχουν σημαντική επίδραση στην προωθητική στρατηγική των προμηθευτών, με την προωθητική ένταση για το σύνολο των επώνυμων (branded) προϊόντων να έχει μειωθεί περαιτέρω, από το 68,6% που ήταν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024, στο 51,3%. Μάλιστα η μείωση αυτή παρατηρείται κατ’αναλογία σε όλους τους προωθητικούς τύπους, όπως τους ορίζει η NielsenIQ, ήτοι TPR (Temporary Price Decrease), Bonus Pack & Gifton Pack».

Ωστόσο, σύμφωνα με την NielsenIQ, η μείωση των προθητικών στα επώνυμα προϊόντα δεν έχει δώσει ώθηση στο μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, όπως θα περίμενε κανείς, καθώς αυτό παραμένει σταθερό, στο 24,5%. Με βάση τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης top line ανάλυσης, που διεξήχθη από τον Δημήτρη Βελισσαρίδη, Senior Customer SuccessConsultant της NielsenIQ, διαφαίνεται πως τα επώνυμα προϊόντα προσπαθούν να παραμείνουν ανταγωνιστικά έναντι των PLs, όσον αφορά στον παράγοντα της τιμής, ακολουθώντας σε σημαντικό βαθμό στρατηγικές EDLP (Every day low price), και προσπαθώντας να διατηρήσουν συγκεκριμένα price gaps.

Συγκεκριμένα σε κατηγορίες που πραγματοποιούν το 50% του τζίρου των FMCGs, ενώ καταγράφεται μείωση στην προωθητική ένταση των επώνυμων προϊόντων, ταυτόχρονα παρατήρειται μείωση της απόστασης των μέσων τιμών μεταξύ PLs & επώνυμων προϊόντων. Σε αυτή την ομάδα κατηγοριών συμπεριλαμβάνονται ο ελληνικός καφές, τα συσκευασμένα τυριά, οι μπύρες, τα μαλακτικά ρούχων, οι βρεφικές πάνες κτλ.

ΠΗΓΗ

Κ. Μητσοτάκης: Συναντήσεις με Ερντογάν, Χριστοδουλίδη και Γκουτέρες στο πλαίσιο της Γ.Σ. του ΟΗΕ
Ηττήθηκε από τον Λεβαδειακό και πάει για… μικρό τελικό
Έκθεση Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Διαπιστώσεις για την κατάσταση της ελευθερίας του Τύπου στην Ελλάδα
Μητσοτάκης: Επένδυση στην παιδεία με την ανακαίνιση 431 σχολείων
Με μεγάλη επιτυχία το 3ο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας Δήμου Ελασσόνας
TAGGED:ΕλλάδαΕπικαιρότιτα
Share This Article
Facebook Email Print
Previous Article Τιμολόγια ρεύματος: Αυξήσεις «φωτιά» τον Αύγουστο – Οι επιλογές που συμφέρουν τον καταναλωτή
Next Article «Σαφάρι» ελέγχων στις τουριστικές περιοχές – Ποιοι μπαίνουν στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών Αρχών

Find Us on Socials

© 2024 ElassonaPress
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?