By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Elassona PressElassona PressElassona Press
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
      • Α’ Τοπικό
      • Β’ Τοπικό
      • Γ’ Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Reading: Οι «κερδισμένοι» του πασχαλινού τζίρου – Η πρώτη εικόνα από λιανεμπόριο και εστίαση
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Elassona PressElassona Press
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Have an existing account? Sign In
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Elassona Press > Blog > Επικαιρότητα > Ελλάδα > Οι «κερδισμένοι» του πασχαλινού τζίρου – Η πρώτη εικόνα από λιανεμπόριο και εστίαση
ΑρχικήΕλλάδαΕπικαιρότηταΟικονομία

Οι «κερδισμένοι» του πασχαλινού τζίρου – Η πρώτη εικόνα από λιανεμπόριο και εστίαση

elassonapr
Last updated: 24 Απριλίου 2025 11:29
elassonapr
2 μήνες ago
Share
SHARE

Στα τρόφιμα για το εορταστικό τραπέζι κατευθύνθηκε σημαντικό μέρος των δαπανών των Ελλήνων την πασχαλινή περίοδο, στο λιανεμπόριο «πρωταγωνίστησαν» οι αγορές για τα παιδιά ενώ θετικά κινήθηκε ο κλάδος της εστίασης.

Σύμφωνα με την πρώτη αποτίμηση που κάνουν στελέχη της αγοράς στο CNN Greece και εν αναμονή των επίσημων στοιχείων σχετικά με τον φετινό πασχαλινό τζίρο είναι πως οι Έλληνες έδωσαν προτεραιότητα κυρίως στην κάλυψη των βασικών τους αναγκών, κατά συνέπεια στις αγορές τροφίμων. Από την άλλη πλευρά, στον κλάδο του λιανεμπορίου οι αγορές τους – με εξαίρεση τα παιδικά (ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, λαμπάδες) – ήταν συγκρατημένες.

«Η αγορά εμφανίστηκε «μουδιασμένη» και η πρώτη αίσθηση είναι πως η μέση απόδειξη ήταν χαμηλότερη. Σημαντικό μέρος από το Δώρο Πάσχα για τους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα, φαίνεται πως πήγε στις αγορές τροφίμων και την κάλυψη διαφόρων υποχρεώσεων. Παράλληλα, προτεραιότητά των Ελλήνων φέτος ήταν περισσότερο η έξοδος για φαγητό ή ποτό, παρά οι αγορές καταναλωτικών αγαθών» σημειώνει o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά και Γενικός Γραμματέας της ΕΣΕΕ, Θεόδωρος Καπράλος.

«Πρωταγωνιστές» τα παιδικά είδη

Ικανοποιητικά πάντως, κινήθηκε η αγορά που σχετίζεται με τα παιδιά, καθώς όπως εξηγεί ο κ. Καπράλος τα δώρα των νονών και των γονιών αποτελούν ουσιαστικά «ανελαστικές δαπάνες». Καλύτερη εικόνα σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα εμφάνισαν επίσης οι τουριστικές περιοχές, στις οποίες η κατανάλωση ενισχύθηκε και από τους ξένους επισκέπτες καθώς Ορθόδοξο και Καθολικό Πάσχα φέτος, συνέπεσαν.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, εν αναμονή και των επίσημων στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ για τον Απρίλιο, εκτιμά ο συνολικός τζίρος της αγοράς (μαζί με τα τρόφιμα) ξεπέρασε το 1,5 δισ. ευρώ.

«Το βέβαιο είναι πως ο πασχαλινός τζίρος μπορεί να μην «ανέστησε» την αγορά λιανικής, αλλά σίγουρα την ζωντάνεψε» σημειώνει σε δήλωσή του. Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, παρότι και φέτος μεγάλο μέρος του Δώρου, κατευθύνθηκε στο κόστος του πασχαλινού τραπεζιού, «οι αγορές των καταναλωτών για δώρα, παιχνίδια και λαμπάδες για παιδιά, ρούχα και παπούτσια ενίσχυσαν τον τζίρο των επιχειρήσεων λιανεμπορίου αλλά και των υπηρεσιών της διαμονής και εστίασης, αφού οι ταξιδιωτικές κρατήσεις σε κάποιους προορισμούς έφτασαν στο απόλυτο 100%».

Αυξημένη η κίνηση σε εστιατόρια – ταβέρνες

Θετική ήταν η εικόνα τις ημέρες του Πάσχα – από Μεγάλη Παρασκευή έως και Δευτέρα του Πάσχα- και στις επιχειρήσεις της εστίασης στο σύνολο της χώρας.

Σε ό,τι αφορά ωστόσο την κατανάλωση, στελέχη του κλάδου σημειώνουν πως ήταν μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ειδικά δε, σε ορισμένες νησιωτικές περιοχές της χώρας στις οποίες ήταν λιγότεροι φέτος οι Έλληνες επισκέπτες που παραδοσιακά «ενισχύουν» την κατανάλωση. Οι επαγγελματίες υπογραμμίζουν, ταυτόχρονα, το υψηλό λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεών τους τα τελευταία χρόνια, σημειώνοντας πως το πρόβλημα για τον κλάδο δεν λύνεται με λίγες «καλές» μέρες τον χρόνο.

ΠΗΓΗ

You Might Also Like

Εξαρθρώθηκε σπείρα που “ρήμαζε” διαμερίσματα σε Πιερία και Λάρισα

Πτελεός Μαγνησίας: Εντοπίστηκε σορός άνδρα σε προχωρημένη σήψη

Εμανουέλ Μακρόν: Συγκαλεί απόψε το Συμβούλιο Άμυνας και Εθνικής Ασφάλειας με αντικείμενο τις εξελίξεις στο Λίβανο

“Έδεσε” Μπιλέ ο Αστέρας

Κατσέλης: Έσπασε μετά από 11 χρόνια το λουκέτο – Ποιος βάζει ξανά μπροστά το εργοστάσιο

TAGGED:ΕλλάδαΕπικαιρότιτα
Share This Article
Facebook Email Print
Previous Article Πρόστιμα για καύση υπολειμμάτων καλλιεργειών από την ΠΥΛ
Next Article Πυρκαγιά σε διαμέρισμα στη Λάρισα: Επιχείρησαν 12 πυροσβέστες

Find Us on Socials

© 2024 ElassonaPress
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?