By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Elassona PressElassona PressElassona Press
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
      • Α’ Τοπικό
      • Β’ Τοπικό
      • Γ’ Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Reading: Τρένα: Με μοντέλο ΔΕΗ ο σχεδιασμός του νέου ΟΣΕ
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Elassona PressElassona Press
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Have an existing account? Sign In
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Elassona Press > Blog > Επικαιρότητα > Ελλάδα > Τρένα: Με μοντέλο ΔΕΗ ο σχεδιασμός του νέου ΟΣΕ
ΑρχικήΕλλάδαΕπικαιρότητα

Τρένα: Με μοντέλο ΔΕΗ ο σχεδιασμός του νέου ΟΣΕ

elassonapr
Last updated: 23 Μαρτίου 2025 19:13
elassonapr
3 μήνες ago
Share
SHARE

Την έξοδο της εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ (νέος ΟΣΕ) από το καθεστώς των ΔΕΚΟ, σε ό,τι αφορά κυρίως τη στελέχωσή της και την υλοποίηση των έργων αναβάθμισης, συντήρησης και λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου, δρομολογεί η κυβέρνηση.

Με πρότυπο τη ΔΕΗ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα επιδιώξει ο νέος ΟΣΕ να αποκτήσει ταχύτητα και ευελιξία, αφενός στις προσλήψεις προσωπικού (με απευθείας επιλογές από την αγορά και εκτός ΑΣΕΠ) και αφετέρου στις αναθέσεις των απαιτούμενων έργων, ξεκινώντας από τα έργα αποκατάστασης του δικτύου που καταστράφηκε από την κακοκαιρία «Daniel».

Ωστόσο, για να προχωρήσει ο συγκεκριμένος σχεδιασμός, θα απαιτηθούν ισχυρή τεχνογνωσία, την οποία θα φέρουν ξένοι σύμβουλοι, όπως οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, αλλά και διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «για να μπορέσουμε να αναβαθμίσουμε γρήγορα το σιδηροδρομικό δίκτυο στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα απαιτηθεί να κινηθούμε με διαδικασίες που ενδεχομένως να είναι ξένες προς τις συνήθεις του ελληνικού Δημοσίου, με τη μέγιστη δυνατή ευελιξία και φτάνοντας στα όρια ενδεχομένως και του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου».

Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση προχωρά άμεσα στη σύσταση της νέας σιδηροδρομικής εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ, η οποία έχει ήδη νομοθετηθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο και θα τεθεί σε λειτουργία τους επόμενους μήνες. Η νέα εταιρεία θα συμπεριλάβει τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και το τροχαίο υλικό της ΓΑΙΑΟΣΕ, με στόχο την καθιέρωση μιας σύγχρονης, ευέλικτης και αποδοτικής διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής.

Ο νέος ΟΣΕ, που θα στελεχωθεί με ικανά στελέχη από τη διεθνή αγορά, θα έχει ως αποστολή του την ταχύτερη εκτέλεση των έργων και θα εγγυάται την απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία του σιδηροδρόμου.

Παρόλο που η νέα εταιρεία θα έχει δημόσιο χαρακτήρα, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, «θα πρέπει να υπερβεί τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να λειτουργεί με ρυθμούς ιδιωτικού τομέα». Ηδη ξεκίνησε η κατάρτιση λίστας με έλληνες σιδηροδρομικούς του εξωτερικού, καθώς και με έμπειρα στελέχη που εργάζονται σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις ή κρατικές δομές σε Ευρώπη, Ασία και σε χώρες με ανεπτυγμένα σιδηροδρομικά δίκτυα.

Επαφές με Hellenic Train

Την ίδια στιγμή, ξεκίνησε και ο διάλογος με τους ιταλούς μετόχους της Hellenic Train, με βασικό θέμα την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, καθώς και το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας. Ανάμεσα στα ζητήματα που βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι η ταχύτερη παράδοση και δρομολόγηση (έως το 2027) σύγχρονου τροχαίου υλικού, το οποίο θα ανταποκρίνεται στα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Κυβερνητικές πηγές τονίζουν ότι είναι απαραίτητο η Hellenic Train να επενδύσει στην Ελλάδα, καθώς στα ευρωπαϊκά rankings η μητρική της εταιρεία Trenitalia κατατάσσεται πρώτη σε ποιότητα υπηρεσιών, ενώ η Hellenic Train βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις.

Πάντως, η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές πως ο ελληνικός σιδηρόδρομος (ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής) θα παραμείνει ανοιχτός στον ανταγωνισμό (άλλωστε, η αγορά είναι απελευθερωμένη), χωρίς να επιφυλάσσει κάποια ιδιαίτερη μεταχείριση – αποκλειστικότητα στη Hellenic Train. Ηδη στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών δραστηριοποιούνται άλλες τρεις εταιρείες, ενώ υπάρχει ενδιαφέρον και από νέους «παίκτες». Στόχος είναι η ενίσχυση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, η αναβάθμιση των υποδομών και η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που θα ενθαρρύνει ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό και τις επενδύσεις στον τομέα.

Επίσης, ένας από τους βασικούς στόχους της κυβέρνησης είναι η οικονομική βιωσιμότητα του σιδηροδρόμου προκειμένου να πάψει να εξαρτάται από κρατικές επιδοτήσεις και να αποκτήσει ισχυρή οικονομική αυτάρκεια. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε την κατακύρωση της σύμβασης για το έργο «Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών οργάνωσης και λειτουργίας της νέας ενοποιημένης εταιρείας σιδηροδρομικών υποδομών (Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ)» στην ERNST & YOUNG έναντι 2.618.100 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Στον σχετικό διαγωνισμό η EY επικράτησε της KPMG.

Η σύμβαση αφορά την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την οργάνωση και λειτουργία της νέας εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ.

ΠΗΓΗ

You Might Also Like

Πλούσιο ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ από το διπλό της ΑΕ Κιλελέρ στην έδρα του Αστέρα Σταυρού

Μητσοτάκης σε Χέρτσογκ: Δίνουμε αξία στη στρατηγική εταιρική σχέση Ελλάδας και Ισραήλ

Έρχονται πόροι 7,5 δισεκ. ευρώ τα επόμενα χρόνια για την ενεργειακή αναβάθμιση νοικοκυριών και επιχειρήσεων

Μαίνεται ανεξέλεγκτη η φωτιά στο Σοφικό: Επιχειρούν εναέρια μέσα – Τρεις πυροσβέστες τραυματίες

ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΕΤΟ ΜΑΚΡΥΧΩΡΙΟΥ Ο ΠΟΕ ΒΗΜΑ ΤΙΤΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΧΡΟΝΗ

TAGGED:ΕλλάδαΕπικαιρότιτα
Share This Article
Facebook Email Print
Previous Article Το «χρηματιστήριο» του μπακαλιάρου ενόψει 25ης Μαρτίου
Next Article Στην κανονικότητα επιστρέφει η Σαντορίνη – Το νησί υποδέχτηκε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο

Find Us on Socials

© 2024 ElassonaPress
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?