By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Elassona PressElassona PressElassona Press
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
      • Α’ Τοπικό
      • Β’ Τοπικό
      • Γ’ Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Reading: Σούπερ μάρκετ: Αύξηση 6,7% στις πωλήσεις – «Τρέχουν» αντιηλιακά και έτοιμα γεύματα
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Elassona PressElassona Press
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Αθλητικά
    • Super League
    • Super League 2
    • Γ Εθνική
    • Τοπικό
    • Αγγλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ισπανία
  • Επικαιρότητα
    • Ελλάδα
    • Τοπικά
    • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Αγροτικά
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
Have an existing account? Sign In
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Elassona Press > Blog > Επικαιρότητα > Ελλάδα > Σούπερ μάρκετ: Αύξηση 6,7% στις πωλήσεις – «Τρέχουν» αντιηλιακά και έτοιμα γεύματα
ΑρχικήΕλλάδαΕπικαιρότηταΟικονομία

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση 6,7% στις πωλήσεις – «Τρέχουν» αντιηλιακά και έτοιμα γεύματα

elassonapr
Last updated: 27 Μαΐου 2025 19:42
elassonapr
3 εβδομάδες ago
Share
SHARE

Αύξηση 6,7% στις πωλήσεις και 5,2% στην ποσότητα κατέγραψαν τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, επιβεβαιώνοντας την ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητα του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα σε ένα περιβάλλον που παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, αλλά και ευαίσθητο στα επίπεδα των τιμών.

Η αξιοσημείωτη δυναμική που συνεχίζει να επιδεικνύει ο κλάδος προκύπτει με βάση τα πιο ανανεωμένα στοιχεία, που υπάρχουν αυτή τη στιγμή διαθέσιμα στην αγορά, και τα οποία προέρχονται από τις μετρήσεις της NielsenIQ για το χρονικό διάστημα από την αρχή του έτους μέχρι και τις 11 Μαΐου 2025.

Όπως σημειώνεται, επιλέχθηκε το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα της δημοσιοποίησης των στοιχείων, καθώς πλέον διαφαίνεται η «καθαρή» τάση της αγοράς, απαλλαγμένη από την επίδραση της εποχικότητας του Πάσχα και άλλων σημαντικών αργιών.

Αύξηση 11% στα φρέσκα και χύμα προϊόντα

Η κατηγορία των τροφίμων και ποτών αποτέλεσε τον βασικό μοχλό ανάπτυξης, με αύξηση 7,8% σε αξία και 5,3% σε όγκο.

Τα φρέσκα και χύμα προϊόντα, που περιλαμβάνουν κρέας, ψάρια, λαχανικά κτλ., σημείωσαν την μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο, με +11% σε αξία.

Παράλληλα, τα προϊόντα Bazaar, που περιλαμβάνουν μη τρόφιμα όπως ρούχα, παιχνίδια και ηλεκτρικές συσκευές, κατέγραψαν ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 10,8%.

Οι κατηγορίες με την ταχύτερη ανάπτυξη στα σούπερ μάρκετ

Οι κατηγορίες που ξεχώρισαν για την ταχύτερη ανάπτυξη περιλαμβάνουν τα αντιηλιακά (+28,9%), τα έτοιμα γεύματα (+22,4%) και τις σοκολάτες (+19,4%).

Από την άλλη, πτωτική πορεία σημειώθηκε σε προϊόντα όπως τα απολυμαντικά χεριών (-14,8%), τα εντομοκτόνα (-13,5%) και τα ελαιόλαδα (-9,7%).

Σύμφωνα με την NielsenIQ, η τάση αυτή οφείλεται, κατά περίπτωση, στην αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, στις διαφορετικές καταναλωτικές συνήθειες που αναδύονται, αλλά και στις καιρικές συνθήκες που επικράτησαν σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2024.

Στο 24,4% το μερίδιο των ιδιωτικών ετικετών

Η εικόνα των ιδιωτικών ετικετών παραμένει σταθερή, με μερίδιο 24,4% στο σύνολο των FMCGs, ενώ αξιοσημείωτη είναι η μείωση στην ένταση των προωθητικών ενεργειών για τα επώνυμα προϊόντα, ιδιαίτερα στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής & φροντίδας (73% από 86,1%) αλλά και στα τρόφιμα και ποτά (33,8% από 41,9%), καταδεικνύοντας ότι οι κυβερνητικές ρυθμίσεις μέσω του κώδικα δεοντολογίας είχαν σημαντική επίδραση στην στρατηγική των προμηθευτών όσον αφορά στα προωθητικά, σύμφωνα με την NielsenIQ.

Στο 3,3% οι ηλεκτρονικές πωλήσεις

Αξιοσημείωτη είναι και η ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 12,9% σε αξία, με το μερίδιό τους να φτάνει το 3,3% επί του συνόλου των πωλήσεων. Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη διείσδυση στο online κανάλι περιλαμβάνουν παιδικά-βρεφικά προϊόντα, καθαριστικά, εμφιαλωμένο νερό και τυριά, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των καταναλωτών, ειδικά για κάποιες κατηγορίες, προς την ευκολία και την ταχύτητα των ψηφιακών αγορών.

Επιδόσεις ανά τύπο καταστήματος και γεωγραφική περιοχή

Σε επίπεδο καταστημάτων, όλα οι τύποι εμφάνισαν θετική πορεία, με τα Hypermarkets να καταγράφουν αύξηση 9,1%, ενώ οι Superettes(καταστήματα μεταξύ 100-400 τ.μ.) να παρουσιάζουν ακόμη πιο έντονη θετική τάση στο +10,6%. Η γεωγραφική ανάλυση δείχνει ότι η ανάπτυξη είναι ευρέως διασκορπισμένη, με την Κρήτη(+9,6%) και τα νησιά (+11,5%) να ξεχωρίζουν για τις υψηλότερες αυξήσεις, ενώ η Αττική, η οποία συγκεντρώνει το 43% της αξίας της κατανάλωσης, παρουσιάζει την πιο μετριοπαθή τάση στο +6,8%.

ΠΗΓΗ

You Might Also Like

Υπέκυψε στα εγκαύματά της η μαραθωνοδρόμος που την έλουσε με βενζίνη ο σύντροφός της

Καπετάνος: «Οι Άγιες αυτές Ημέρες είναι χρόνος περισυλλογής για όλους μας»

Έκοψαν πίτες σύλλογοι στον Δήμο Κιλελέρ

Με Fitch και Scope ολοκληρώνεται ο γύρος αξιολογήσεων της ελληνικής οικονομίας για το α’ εξάμηνο του 2025

Κατάθεση υπομνήματος και πυρά Καρυστιανού από τη Λάρισα: «Σωρεία λαθών από πλευράς ανακριτή»

TAGGED:ΕλλάδαΕπικαιρότιτα
Share This Article
Facebook Email Print
Previous Article Κ. Πιερρακάκης: Υπό εξέταση η υποχρεωτική καταβολή ενοικίων μέσω τράπεζας
Next Article Στο «τραπέζι» η υποχρεωτική πληρωμή ενοικίων μέσω τραπεζικού συστήματος

Find Us on Socials

© 2024 ElassonaPress
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?